mandag 26. januar 2009

En dag med hestene

I går (søndag) var været ypperlig i Vårdalen, med nysnø, 2 blå grader og vindstille, var det ypperlig å være ute å jobbe med hestene.

Rappen ble selet på og tømmekjørt til nabogarden, der vogna vår stod (etter at vi hadde punktert for et par uker siden). Selvfølgelig så fikk vi problemer da vi skulle igjennom grinda hos naboen, noe som skjer omtrent hver gang. Men fikk ham til slutt igjennom, og vi fikk satt ham for vogna. Rappen var virkelig ivrig i går, og fikk lov til å trave et par runder. Etter noen runder på jordet hos naboen, så tok vi oss en runde på grendeveien her. Rappen var fortsatt ivrig, og fikk lov til å trave oppover en slak motbakke, der han plutselig fant ut det var "noe farlig” i toppen. Han ville bråsnu, men takket være kjapp tømmeføring av min samboer, så gikk det bra.

Rappen var virkelig svett og sliten da vi kom hjem, og jeg striglet ham og la på et fleecedekken.

Etterpå benyttet jeg det som var igjen av dagslyset til å ta litt bakketrening med Trollet. Hun var igjen litt “bulldoser”, og jeg vet at her står det mye jobb igjen. Men ettersom dagene nå blir lengre, så får jeg vel tid til å jobbe mer med dem også….

Fikk også besøk fra Haug i gårkveld, og det var veldig koselig at de tok seg en tur med alle tre ungene….

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar